sábado, 1 de enero de 2011

Per a fer una bona pizza, ni grossa ni prima

Así a ma casa solem comprar pizzes congelades o refrigerades per a dinar el cap de setmana, però el dia que tinc temps preferisc mil voltes més fer-me jo la meua pizza.

Apart de que la masa es més natural pots posar-li els ingredientes que més t'agraden.
A mi m'agrada que la pizza no siga una pizza-coca, que no tinga excesiva molla però que tampoc siga paper de fumar aixi que esta recepta que em vaig trobar amb alguns canvis que li vaig fer jo, es la perfecta.
Ingredients;
500 grams de farina fluixa (Res de farina de força ni especials per a pizza)
250 ml d'aigüa ( Si la masa quedara molt dura ficarli uns 25 ml més o menys)
50 grams de llevant fresca
25 ml d'oli d'oliva
10 grams de sal

L'elaboració;
A un bol desfem el llevant i afegim la farina, després l'aigüa que ha d'estar a temperatura ambient i la sal. Quan estiga tot barrejat afegim l'oli i amasem. Amasem una bona estona i deixem reposar més o menys un hora, en un bol que taparem amb film.
Quan haja passat l'hora la masa haura doblat el seu tamany, separem en dos i amb un corró expandim la masa i la posem a una bandeja de pizza. Posem els ingredientes que vullgam, un poc de sal i oli d'oliva.
Forn precalentat a 220ºC un ratet abans, el baixem a 210ºC fiquem la pizza i deixem uns 15-30 minuts depenen el forn en que es cuine, el meu es a gas i amb 20 minuts ja estaba dorada per dalt i dorada per baix.
A partir dels 15-20 minuts aneu asomantse pel forn per vore com està.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More
Bloguzz